Bijna weekend:) - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Denise & José - WaarBenJij.nu Bijna weekend:) - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Denise & José - WaarBenJij.nu

Bijna weekend:)

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Denise & José

05 Maart 2014 | Finland, Helsinki

Moi moi!

Vandaag lekker bezig geweest. Afspraak gemaakt dat ik volgende week een heel uur vol ga praten over ons altijd mooie kikkerlandje. Ben benieuwd of ik dat kan haha! Voordeel is wel dat de helft van de tijd mijn begeleider aan het woord is om me te vertalen:) Super!

Ik heb het helemaal naar mijn zin op mijn stage. Wanneer ik mijn opleiding heb afgerond, wil ik zeker dit werk gaan doen. Ik hoop dat ze in Nederland ongeveer een zelfde soort instelling hebben. Zou fantastisch zijn. Het enige nadeel is dat ik geen woord Fins spreekt, maar verder vind ik de activiteiten en de omgang met de mensen echt super.

Het gaat hier echt om de cliënten zo veel mogelijk alles zelf te laten doen, hoe moeizaam het ook gaat. Ook wordt er veel persoonlijke aandacht gegeven, waardoor je ziet dat de cliënt zich ook gehoord voelt. Vandaag een hele slechte presentatie gehad over Helsinki, voor mij en de cliënten. Daarna gedanst in de stoel. Verder getekend en kleren uitgezocht. Ook heb ik heel veel geleerd over het zorgsysteem hier en hoe de pensioenen geregeld zijn en werken.

Morgen de laatste dag en dan is het alweer weekend voor mij:) Denise doet nog een daagje extra:) lucky me:)

Tot morgen allemaal!

  • 06 Maart 2014 - 08:54

    Birgit:

    Hoi José,
    Geweldig dat je het zo naar je zin hebt! En enorm leuk jullie verslagen te lezen!
    Fijn een vrije dag morgen, lekker verkennen.
    Misschien is hier in Nederland de Herbergier wat voor je, dat is met dementerenden, maar daar is ook heel veel ruimte voor eigenheid van de cliënten..kijk maar eens op herbergier.nl. Ik denk dat dit je wel zal aanspreken, in ieder geval leuk om te lezen!
    Groetjes, ook voor Denise uiteraard en veel plezier,
    Birgit

  • 09 Maart 2014 - 11:22

    Denise & José :

    Hey lieve birgit,
    Ik zal straks eens kijken. Heeft het meerdere locaties of zit het ergens in rotterdam ofzo?
    Groetjes, bedankt voor je reactie:)

  • 09 Maart 2014 - 22:14

    Birgit:

    Hoi hoi,
    Het heeft meerdere locaties, want het zijn huizen in verschillende plaatsen..
    Succes deze week weer op stage!
    Groetjes voor jullie allebei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Mijn eerste reis

Stage finland

Recente Reisverslagen:

19 April 2014

Tallinn beware!;)

18 April 2014

Goede vrijdag

16 April 2014

Farewell party

16 April 2014

Hoe bedoel je, spierpijn?

15 April 2014

Ego is gestreeld
Denise & José

Actief sinds 02 Dec. 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 18173

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 03 Mei 2014

Tallinn

26 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: