Huiswerk, huiswerk en nog eens huiswer - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Denise & José - WaarBenJij.nu Huiswerk, huiswerk en nog eens huiswer - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Denise & José - WaarBenJij.nu

Huiswerk, huiswerk en nog eens huiswer

Blijf op de hoogte en volg Denise & José

18 Maart 2014 | Finland, Helsinki

Vandaag echt goed bezig geweest. Ik zou eigenlijk vandaag met de zorg mee lopen, maar omdat degene die mij zou begeleiden ziek was is deze datum verschoven. Mijn begeleider moest naar een soort les / cursus van 3 uur, dus ik ben de eerste 2 uur bezig geweest met mijn opdrachten. Vond ik wel lekker, want ik had gister de hele avond al daaraan gewerkt, maar ik was er nog niet klaar mee

's ochtends mee gedaan aan de morgen opening. Hier verstond ik niet veel van, dit was alleen maar in het fins. Een collega vertelde dat ze het minder ging vertalen in het Engels, omdat de cliënten het moeilijk vinden om hun aandacht er dan bij te houden. Ik ben in elk geval dat de eerste 2 weken wel alles voor mij vertaald is, want ik weet nu in elk geval de basiswoordjes en ik snap wat ze van me willen. Ik kan alleen nog niet meelachen met grapjes en begrijpen wat ze zeggen haha.

Daarna weer bewogen op muziek, ik word hier nog sterk haha. De ouderen beginnen ook een klein beetje aan me te wennen en proberen wat aan me duidelijk te maken met lichaamstaal. Wanneer hun reactie hyvää (=goed) is begrijp ik het;) Dus wanneer ik het fout doe snap ik het toch niet, dus ik vind het prima haha:P

Tussendoor nog even aan mijn huiswerk gezeten en 's middags een soort geheugentraining gedaan, maar dit was voor mij echt niet te volgen. Daarna spelletje skip-bo gedaan. Die ouderen worden daar echt aggressief van joh haha! Ze bonken op die kaarten omdat het niet lukt en smijten ermee. Gelukkig is het alleen maar dat ze fanatiek zijn en niet echt boos. De vriendinnen van 101 en 97 schreeuwen het hardst:P Fantastisch:P Daarna mijn opdrachten laten aftekenen, and again the day flew by.

  • 20 Maart 2014 - 14:31

    Jenny:

    Tja, huiswerk, huiswerk, huiswerk.....zelfs in Finland! Ha, ha, ha!

  • 20 Maart 2014 - 14:41

    Denise & José :

    haha ja we komen er niet vanaf:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Mijn eerste reis

Stage finland

Recente Reisverslagen:

19 April 2014

Tallinn beware!;)

18 April 2014

Goede vrijdag

16 April 2014

Farewell party

16 April 2014

Hoe bedoel je, spierpijn?

15 April 2014

Ego is gestreeld
Denise & José

Actief sinds 02 Dec. 2013
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 18181

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 03 Mei 2014

Tallinn

26 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: