blind in - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Denise & José - WaarBenJij.nu blind in - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Denise & José - WaarBenJij.nu

blind in

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Denise & José

20 Maart 2014 | Finland, Helsinki

Lekker gedoucht vanmorgen, vervolgens vergeten dat het -7 was. Heel fijn, bevroren haren. Kon er niets mee haha, maar gelukkig ´ontdooide´ het aardig in de bus.
Netjes op tijd weer aanwezig op mijn stage, om vervolgens weer aan de nieuwe dag te beginnen. Gisteren hadden we een soort fotopapier met verschillende soorten afval(uien, bloemknoppen, koffieprut, gebruikte thee etc) bewerkt. Na dit een nacht te hebben gedroogd onder zware boeken, kon alles eraf gehaald worden. Vervolgens werd er water overheen gegooid om het af te spoelen. Dit gaf een best wel leuk effect, zie foto's;)

Vervolgens mee gedaan aan wat kaartspelletjes. Ik snapte geen bal van het casino kaartspel dus ik heb me maar bij de dierenbingo gevoegd. De dierennamen lijken echt wel een beetje op de nederlandse namen, dus daar kon ik wel iets uit opmaken. Er waren overal ook plaatjes van. De clienten benoemden de Finse naam van het dier en ik de Nederlandse naam. Er is niet heel veel van blijven hangen, maar vond het wel heel erg leuk.

's middags had ik een evaluatie gesprek met mijn begeleider en ze vroeg wat ik van de stage vond. Nou hier wist zij, en jullie waarschijnlijk ook, het antwoord al op haha. Heb het echt enorm naar mijn zin daar. Ze vroeg ook of er dingen waren die ik minder leuk vond of wat zij of mijn andere begeleider nog konden doen voor mij. Ze vond me heel erg gemotiveerd en ze zag het met plezier aan hoe ik alles oppak en dat ik volgens haar erg beleefd was. Dat heb ik toch aan mijn opvoeding te danken denk ik haha;)

Ik merk dat ik er steeds meer een beetje bij begin te horen en dat de clienten ook aan me gewend raken. Ik vind het fijn dat ze rekening met me leren houden en met heel veel lichaamstaal tegen mij spreken. Wil nog niet altijd zeggen dat ik het begrijp, maar het gaat wel wat makkelijker zo.

Ik zal trouwens vanavond een foto toevoegen van mijn begeleiders en het rehabilitatie team. Dan hebben jullie een beetje een idee wie wie is.

Daarna had ik de keuze om mee te doen aan een activiteit en daarna mijn huiswerk te doen, of naar een vergadering van 1,5 uur in het fins te gaan. Die keuze was snel gemaakt en niet erg moeilijk. Ik heb lekker bij het 'pittenzakjeswerpen' gezeten. 's middags huiswerk gedaan. En met een lekker gevoel het weekend in gegaan.

• 20 Maart 2014 - 15:30

Veronica:

Hoi Jose,leuk verslag fijn dat je het naar je zin hebt op je stage tot de volgende keer. gr veronica

• 20 Maart 2014 - 17:15

Kees :

He jose'
    ik begrijp dat je het naar je zin heb dat is fijn , het is leuk dat je in de keuken kan kijken in een anderland hoe het daar allemaal gaat , je bent als je klaar ben met je stage een ervaring rijker, nou nog veel lol en wat mij betreft mag je van het weekend al komen wand de gezelligheid die je altijd mee neem missen wij.groeten en tot horens doeiiiiiiii

kees