Oude binnenstad - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Denise & José - WaarBenJij.nu Oude binnenstad - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Denise & José - WaarBenJij.nu

Oude binnenstad

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Denise & José

20 April 2014 | Estland, Tallinn

Vanochtend om 11 uur afgesproken met Anton Nassonov, onze contactpersoon hier. Na een halfuurtje lopen kwamen we in de oude binnenstad. We hebben echt heerlijk weer gehad vandaag, dus we hadden zeker geluk. Geen wolkje aan de lucht en vervolgens naar boven om op verschillende punten over de stad aan het kijken. Echt ontzettend mooi, en direct een aantal dingen over Estland geleerd.

Zo is Tallinn eerst een soort vestingsstad geweest met hoge muren. De elite en de adel woonde vroeger helemaal bovenin. De rijke mensen woonde onder die stad en de arme mensen en het gespuis woonden buiten de stad. Verder heb ik een soort nootjes met een zoete laag eromheen geproefd. Erg lekker maar je raakte er snel vol van.

Verder wat kerken bezocht. Allemaal enorm groot en veel symbolieken i.v.m. pasen. In een van de kerken waren er zelfs van bloemen meerdere eieren gemaakt, dit vond ik toch wel heel vreemd in een kerk.

Morgen hebben we om 10 over half 9 afgesproken om naar onze stage te gaan. Ik ben echt benieuwd naar wat ons daar te wachten staat! We zien het vanzelf wel. De foto's die ik vandaag gemaakt heb staan er weer op.Voor de mensen die fb hebben daar staan ook een aantal foto's extra op onder het mapje finland en het mapje estland. Groetjes

• 21 April 2014 - 09:57

Jenny:

Goedemorgen Denise en José,

Inmiddels zitten jullie alweer in Tallinn.
    Wat een prachtige stad!
    Hebben jullie Finland voor je gevoel goed afgesloten?
    En dan nu weer een nieuw avontuur!
    Heel veel succes voor de komende weken.

Groet,
    Jenny