Happy Birthday Day - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Denise & José - WaarBenJij.nu Happy Birthday Day - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Denise & José - WaarBenJij.nu

Happy Birthday Day

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Denise & José

25 April 2014 | Estland, Tallinn

Tere!

Om 10 uur present op stage. Het is verjaardag dag:P Dit betekend dat elke deelnemer van het clubhuis die de jarig is in de maand mei zijn verjaardag mag vieren. Deze maand waren het er tien, dus dat was best veel. Lekker soepje gegeten, was verbazingwekkend lekker! Toetje kwam pas later, als traktatie bij het vieren van de verjaardagen.

Vervolgens was er om 1 uur een koortje van wat oude vrouwtjes. De 'leider' was 74 jaar en ontzettend actief. Ze deed ook echt haar best om iedereen mee te laten zingen en dat lukte haar aardig. Ze hadden allemaal een poncho aan met een zwaluw erop. Dat was dit jaar de nationale vogel. Dit is elk jaar een andere vogel, dus ik vond het wel bijzonder dat ze hun kleding er op aangepast hadden. Nadat ze uitgezongen waren gingen de jarigen op een rijtje staan en werden ze allemaal gefeliciteerd. Ze kregen een kleinigheidje mee, waar ze helemaal blij mee waren.

Na iedereen een hand gegeven te hebben stond er wat lekkers voor ons klaar. Iedereen kreeg 3 gebakjes en waren enorm vullend. Verder zijn we er achter gekomen dat ze hier chocolademelk voor 15 cent hebben en koffie en thee voor 10 cent. Wat een prijzen haha:) heerlijk!

Na gepraat met een aantal clienten. Bijzonder, ze zijn best wel open over hun problemen e.d. Er was er ook een bij waar je duidelijk kon zien dat ze zwaar depressief was en zichzelf sneed e.d. Een ander vertelde maar kleine dingen over haar leven, maar dit was zeker niet rooskleurig. Verder was er een man die telkens ests tegen ons ging praten. Aangezien we dit niet zo goed verstaan(a) bleef hij echt zeuren bij een andere jongen voor vertaling. Ze stellen ook best wel veel persoonlijke vragen, waarbij je echt bij moet oppassen soms. Zeker een hele ervaring om hier te zijn:)

Morgen maar even kijken wat we gaan bezichtigen in Tallinn:)
Doeggg!