School verleerd:P - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Denise & José - WaarBenJij.nu School verleerd:P - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Denise & José - WaarBenJij.nu

School verleerd:P

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Denise & José

29 April 2014 | Estland, Tallinn

Vanochtend naar school geweest. Pff das weer even wennen, braaf in een leslokaaltje zitten en luisteren naar wat de juf zegt haha:P Nee ik vond het wel leuk. Het was een les waar je op moest letten in het ziekenhuis. Het ging vooral om veiligheid en hygiene en dat dit heel belangrijk was. De les liep een beetje uit, maar dat gaf niet het was best veelzijdig. Het viel me op dat er zo ontzettend veel besproken werd en dat ze er ook best snel doorheen ging. Ik denk dat het een soort samenvatting was.

We begonnen de les namelijk met handen wassen en waarom dit zo belangrijk was, vervolgens gingen we verder met hoe 'slabbetjes' hoe je kinderen te eten moet geven en dat zo'n bord vaak in 3 delen zijn verdeeld. Op het kleinste deel moest vlees, op het middel grote spaghetti of iets dergelijks en op de grootste stuk moest groente. Verder ging het over incontinentie materiaal, obstakels in een ruimte waar je op moest letten, het omdraaien van een patient of een client, etc. En de les duurde maar 2 uur.

Vervolgens naar stage, gelukkig reed de bus weer in zijn normale schema. Dit scheelt weer. 's ochtends geholpen met de lunch voorbereiden. Vervolgens vergadering van een halfuurtje en toen gingen we eten. Het was kippensoep met rijst, aardappelen, vlees en worteltjes.

's middags nog even met Naomi gepraat die op buitenlandse stage is in Afrika. Best wel bizar eigenlijk dat je zo met iedereen zo snel kan praten. Wel leuk om haar verhalen te horen enzo:) Ze was wel jaloers dat wij zaterdag al naar huis komen.

Nou verder heb ik niet zo veel te vertellen. Oh ja, ben nog naar een engelse les gegaan waarin we Robin Hood hebben gelezen. Verder nog schaakclub, maar ik geloof niet dat hier een toekomst voor mij inzit haha:P Vanavond niet al te veel doen en morgen alweer afscheid.

Tot horens:)