Senaatsplein - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Denise & José - WaarBenJij.nu Senaatsplein - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Denise & José - WaarBenJij.nu

Senaatsplein

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Denise & José

09 Maart 2014 | Finland, Helsinki

Vanochtend naar een kerk op het senaatsplein geweest. Wat een ontzettend mooie kerk, ik was echt onder de indruk! Ik vroeg aan meerdere mensen of ze me wilden helpen met vertalen en ik werd best wel ruw beantwoord met nee. Gelukkig wilde een ander vrouwtje wel voor me vertalen waardoor ik de preek een stuk beter begreep. Ik vond het ook een mooie dienst, met een koor en best wel veel symboliek.

Het vrouwtje deed heel erg haar best, maar praatte zo hard dat 4 banken voor ons mensen boos omdraaiden. Ik vond het prachtig hoe ze zich nergens aan stoorde en haar best bleef doen om het voor mij te vertalen. Super. Ook waren er wat engelse liedjes die het koor zongen, dus de vrouw boog zich naar mij toe en zegt: misschien zijn ze wel speciaal voor jou. Echt heel bijzonder.

’s Middags denise uit bed getrommeld en we hebben een poging gedaan om naar het design district te gaan. We zijn er gekomen maar alles was dicht. Het viel me op dat heel veel gebouwen in Helsinki ontzettend veel detail hebben en ingraveringen. Echt super mooi. Verder met tram 3 een soort touristische route gedaan. Ik wil heel graag binnenkort naar suerasaari, schijnt een heel mooi eilandje te zijn die met de bus bereikbaar is. En ik wil nog een keer naar het opera huis en het nationale museum. Dus nog veel op mijn to do list;)

Morgen weer een lekker dagje stage de dag afgesloten met een lekker stukje vis en gebakken aardappeltjes met sla. Fijne week allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Mijn eerste reis

Stage finland

Recente Reisverslagen:

19 April 2014

Tallinn beware!;)

18 April 2014

Goede vrijdag

16 April 2014

Farewell party

16 April 2014

Hoe bedoel je, spierpijn?

15 April 2014

Ego is gestreeld
Denise & José

Actief sinds 02 Dec. 2013
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 18213

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 03 Mei 2014

Tallinn

26 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: